מעצבת פנים? אדריכל? או אולי בכלל מפקח בניה?... אתם צריכים תיק עבודות מצולמות!

תמונה שווה אלף מילים, כבר שמעתם את הסיסמה הזו אלף פעמים... אבל אם אתם עוסקים כבעלי מקצוע בתחומים שבהם אתם מייצרים חוויה פיזית - ויזואלית, כמו עיצוב פנים, תכנון גינות, אדריכלות, נגרות, בניית מטבחים, ייצור חלונות, תאורה או וילונות - אתם זקוקים לתיק תצלומי עבודות מרשים וייחודי!


כידוע לכולנו, חלק גדול מחיינו מתנהל בעולם המקוון, בתשלום חשבונות, הזמנת מוצרים בארץ ובחו"ל, צפייה בתוכן, מוזיקה ו... איתור אנשי מקצוע.


אז איך הלקוח הבא יאתר אותך?... בזכות תיק העבודות המצולמות שלך כמובן. כדי להקים תיק עבודות, ריכזתי מספר טיפים והמלצות שיעשו לכם חיים קלים ופשוטים בהקמת תיק עבודות.


מוכנים? בואו נתחיל:


1. בחרו בחוכמה! בחרו את העבודות הכי טובות שלכם, את אלו שהכי התגאיתם בהם ושהביאו את הפידבק הטוב ביותר. זכרו - עדיף מעט עבודות מדהימות על פני עשרות עבודות "בינוניות".


2. היו תמציתיים - עבור כל עבודה בתיק דאגו שתהיה כותרת ברורה ותמציתית, תמונה (הכי טובה מבין האפשרויות), ופסקת הסבר פשוטה ועניינית. מכאן כדאי לקשר לדף ובו הרחבה ופירוט על הפרויקט: מתי עשיתם אותו ועבור מי, מה היה החלק שלכם בפרויקט, מה היה החלק הכיפי בו ומה למדתם ממנו - שמרו על ענין והוסיפו מטעמים ותופינים לטקסט שלכם!


3. בנו את התיק Online - ישנם מספר אתרים שמציעים הקמת תיק עבודות ברשת, לכל אחד יתרונות וחסרונות משלו, וכדאי לבדוק היטב מה מציע כל אחד מהם ומה נותן מענה לצורך שלכם. הנה כמה מקומות ששווה לבדוק: Behance, Dribbble, Squarespace, Portfoliobox, Carbonmade. שווה להשקיע כמה דולרים בודדים כדי ליהנות מתבניות מעוצבות יותר ופיצ'רים שאינם מוצעים במסלולים החינמיים, אך בכל מקרה כדאי לבדוק ולהשוות.


4. הישארו עדכניים - את תיק העבודות יש לרענן מדי פעם, הרי אין היגיון בלהציג פרויקט שעבדתם עליו לפני 6-7 שנים, נכון? נסו להציג תיק רלוונטי ועכשווי, גם כדי להראות שאתם פעילים בתחום שלכם, וגם כדי להראות שאתם צועדים עם הקידמה ולא תקועים בעבר...


5. סושיאל זו לא מילה גסה - פרסמו את תיק העבודות שלכן בכל מקום אפשרי, אין לדעת מהיכן יגיע הלקוח הבא! הוסיפו קישור קבוע בחתימה שלכם במייל (ואם אין כזו עדיין, אז למה אתם מחכים?...), לדף האישי והעסקי בפייסבוק, ולכל שאר הפלטפורמות בהן אתם פועלים (יוטיוב, אינסטגרם וכד'). בנוסף, תוכלו להזמין חברים ומשפחה לצפות בתיק ולשתף אותו עם מעגל החברים לשהם, חשיפה מוגברת ורחבה תשפר את המודעות לשירות שלכם ולתיק העבודות המהמם שבניתם.


אם החזקתם עד כאן, אני רוצה לתת לכם את הטיפ החשוב מכולם...

השקיעו בתמונות איכותיות! חפשו צלמים מקצועיים שמתמחים בצילום מוצרים הדומים לשלכם, בחנו היטב את תיק העבודות שלהם, שאלו שאלות שעולות לכם בתהליך ובדקו את רמת השירות, אדיבות הצלם ונכונותו להשקיע בכם ככל שיידרש - רק כך תבטיחו את התוצאה הטובה ביותר עבורכם!


בהצלחה!


© כל הזכויות שמורות לצלם יניב שמידט    נייד: 054-493-4171    מייל: shmidtyaniv@gmail.com

  • Grey Facebook Icon
  • Grey Instagram Icon